"En het geschiedde in diezelfde dagen ... "

 

Ik voelde me een beetje kerstig tijdens de wekelijkse taak 'baby's tellen'. We gaan het kamp binnen en 'kloppen' op elke deur / tent op zoek naar kleine kinderen in de luiers. Onze NGO deelt luiers uit voor kinderen tot 3 jaar, voor de gezondheid van de baby. We kloppen aan, vragen naar de baby en naar de ID, om de gegevens te controleren en nieuwe kinderen en verhuizingen op te sporen. Wist je trouwens dat het Duitse woord 'Ausweis' bij bijna iedereen bekend is? Het werkt beter dan een 'identity card'. Ik wist niet wat ik hoorde.... 

De mensen zijn erg vriendelijk. Soms hebben we een tolk nodig - en er staan ​​altijd buren klaar om te helpen. Sommige meisjes en moeders ken ik al bij naam. Hierdoor voel ik me meer een vriend dan een hulpverlener.

Elke dag verblijven we in het inloophuis om de meisjes en vrouwen te ontvangen. Ze komen om te ontspannen, de planten water te geven in de steeds prachtiger wordende tuin, of volgen kunst- of taallessen. Op mijn derde dag werd ik door een meisje gevraagd wanneer ik zou vertrekken. Nou, ik ben net aangekomen en zal nog veel weken blijven. Ze was opgelucht dat ons 'tot ziens' nog kan wachten. Ze moeten zo vaak afscheid nemen van vrienden, en zich achtergelaten voelen ...

Reacties

Populaire posts van deze blog

Thessaloniki

Een hartelijke kerstgroet /Bericht auf deutsch

Ieder in zijn bubbel